• Trein 3
  • Boot 2
  • Suzdal 2
  • karelia zonsondergang 1
  • labuti jezero stipa king
  • Bruggen 2

Extreem Rusland!

Reis Sint Petersburg - Moskou

Beste Svetlana/mevrouw Markina,

We hebben zeer genoten van onze reis en het is zeer goed gegaan.
Alles was goed geregeld. Ons vliegtuig was bij aankomst in Moskou te vroeg, zodat we daar even op de chauffeur moesten wachten, die zich, omdat hij zelf ook net iets aan de late kant was, uitgebreid verontschuldigde. Ook kwam in St. Petersburg de gids om 8.00 uur in ons hotel nadat wij om 6.45 op het station waren aangekomen. Je had gezegd dat ze wat later zou komen, maar we wisten niet zeker waar ze dan zou komen (op het station of in het hotel) en zijn toch maar met de chauffeur naar het hotel gegaan. Afgezien van deze twee kleinigheden was iedereen steeds op tijd (chauffeurs en gidsen) en heeft iedereen erg zijn/haar best gedaan het ons naar de zin te maken. Dat is goed gelukt. We hebben alles gedaan wat op het programma stond. De gids in Moskou (Elena) heeft ons meegenomen 's avonds naar een optreden van een koor, waarvan ze de dirigent kende, in een museum, extra leuk omdat ook opeens een jongerenkoor uit Singapore optrad. In St.Petersburg zijn we naar 2 balletvoorstellingen geweest (eentje hadden we hier al gereserveerd in het Mariinsky) en een russische folkavond, waar de gids (Tatjana) ons op attendeerde. Ook hebben we naast het programma zelf een bezoek gebracht aan het appartement van Anna Achmatova en het huis van de fam. Yoesopov. verder zijn we in St.Petersburg naar het Russisch Museum geweest waar een tentoonstelling van Levitan was (jammer genoeg alleen in het russisch, niet in het engels) en hebben we nog een rondvaart gemaakt. Kortom, we zijn zeer actief geweest, want het was beslist niet zo, dat de rondleidingen door de gidsen korter waren dan ze met een groep zouden zijn geweest. Ook met de gidsen hebben we meer gezien, denk ik, dan grote groepen doen, omdat we met een kleine groep sneller en flexibeler waren. Het is ons zeer goed bevallen deze individuele reis te doen, in plaats van met een groep. We hebben dus een prachtige week gehad, en willen jou er ook voor bedanken dat je alles zo goed voor ons geregeld hebt.

Mogelijk tot een volgende keer,

Vriendelijke groet,

Thea

Contact opnemen

• Contactinfo
    Bottelrooslaan 14
    5552 RB Valkenswaard

(0031) 040 252 2331
  • Mail ons
    Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.